Klantenservice

Bestelling en levering




Hoe snel wordt mijn bestelling verzonden?
Cosmevision levert een hoge mate van service. Wij doen er alles aan om orders die vóór 12.00 uur besteld zijn, nog dezelfde dag te verzenden (mits alle producten voorradig zijn).

U krijgt een email met een link, waarmee u online het traject van uw pakket kunt volgen.

Wat betaal ik aan verzendkosten?
Bestellingen vanaf € 250,- worden gratis naar u verzonden, u betaalt dus geen verzendkosten. Voor alle bestellingen tot € 250,- betaalt u een bijdrage van € 9,00 verzendkosten, ook als de werkelijke kosten hoger zijn.

Hoe veilig is online winkelen bij ons?
Om het vertrouwen van online bestellen te verbeteren, zijn er voor de leverancier een aantal verplichtingen in de wetgeving vastgelegd. Wij houden ons aan deze voorwaarden en werken uitsluitend conform deze gedragscode. Wij staan voor de kwaliteit van onze producten en geven garantie dat deze naar behoren kunnen worden gebruikt. Daarnaast worden alle persoonlijke inloggegevens versleuteld opgeslagen.

Wat is de bestelprocedure?
Eerst registreert u uw schoonheidssalon op onze website, hiermee krijgt u inzage in de prijzen en krijgt u de mogelijkheid om te bestellen. In de categorieën in de linkerkolom hiernaast vindt u de producten. Vervolgens kiest u de producten die u wilt bestellen door op de winkelwagenbutton te klikken. Wilt u meer dan 1 artikel aanschaffen, klik dan op "Verder winkelen".

Is uw winkelwagen naar wens gevuld, kies dan de gewenste verzendmethode en klik op "afrekenen". Geef nu uw naam en adresgegevens op en kies een betaalmethode. Eventueel kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven zodat bij een eventuele volgende aankoop uw gegevens automatisch worden ingevuld (dit is optioneel). Klik op "Volgende"

Controleer uw bestelling en adresgegevens. U kunt hier ook uw bestelling afdrukken. Klik op "Volgende" om te betalen en uw bestelling is geplaatst.

Op welke wijze kan ik betalen?
1. IDEAL:
Dit is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd, veilig, gemakkelijk en snel. Op het moment dat u een online-aankoop wilt afrekenen, kunt u op het scherm kiezen uit verschillende betalingsmogelijkheden. U kiest dan voor iDEAL. Daarna selecteert u de bank waar u uw onlinebankzaken regelt. U komt dan in het internetbankierprogramma van uw eigen bank terecht waar alle relevante gegevens al staan ingevuld. Vervolgens autoriseert u de betaling op de voor u bekende manier (e.dentifier, ASN Digipas, Easykey, Tan-code, Random Reader, Digipas, Identifier of Webber) van uw bank.

2. VOORUITBETALING
U kunt het totaalbedrag overmaken naar ABNAMRO bankrekeningnummer 577835750 t.n.v. Cosmevision.

3. ONDER REMBOURS:
U betaalt rechtstreeks aan de TNT Post medewerker op het moment dat u het pakketje ontvangt. Zorgt u dus dat u het gehele bedrag, contant in huis heeft wanneer de TNT Post medewerker langskomt. Treft de TNT Post medewerker u niet thuis, of heeft u het gehele bedrag niet bij de hand, dan krijgt u van de TNT Post medewerker een afhaalbericht. Het pakket wordt dan voor u klaargelegd op een postkantoor bij u in de buurt. Het pakket blijft vervolgens nog twee weken lang op het postkantoor liggen. Op het postkantoor kunt u vrijwel altijd ook pinnen voor het voldoen van uw bestelling.
Voor bestellingen met betaling onder rembours brengen wij € 15,83 in rekening. Een rembours betaling is niet mogelijk voor een verzending buiten Nederland.

4. OP REKENING (uitsluitend vaste dépositaires)
Deze optie is uitsluitend voor vaste klanten die reeds dépositair bij ons zijn, dus niet bij uw eerste bestelling. U ontvangt samen met uw bestelling een factuur. U heeft vervolgens 14 dagen de tijd om het over te maken op onze bankrekening. Deze wijze van betalen geldt niet voor een eerste bestelling van een nieuwe klant, maar voor reeds bekende dépositaires. Met deze betaalwijze ontvangt u geen incassokorting of bonussysteem.

Ik heb een artikel net ontvangen en nu is het afgeprijsd, heb ik recht op een verrekening?
Voor artikelen geldt altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling voor het artikel werd vermeld. Overigens is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen op ieder gewenst moment. U bepaalt zelf wanneer u tot aankoop overgaat. U hebt geen recht op teruggaaf van het prijsverschil, als korte tijd later een reeds aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn.

Wat te doen bij annuleren?
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kostenloos. Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien wij reeds een betaling van u hebben ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (uitsluitend als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij doen onze uiterste best om uw bestelling dezelfde dag te verzenden, naar verwachting heeft u het binnen 1 à 2 dagen in huis. Houd rondom feestdagen rekening met langere levertijden. Om nee-verkoop te voorkomen is het voor uw klanten van belang om voldoende producten op voorraad te houden. Een efficiënt voorraadbeheer is van essentieel belang, houdt u voor alle zekerheid rekening met een week levertijd. Wij leveren grotendeels uit eigen voorraad, indien een product is uitverkocht komt het in backorder en leveren wij het uit bij nieuwe voorraad. Het is niet mogelijk om een afleverdatum te kiezen.

Kan ik de producten ook zelf afhalen?
Het is mogelijk uw bestelling zelf af te halen in Den Haag - Scheveningen. Zodra uw bestelling voor u klaarstaat nemen wij telefonisch of via de mail contact met u op voor een afspraak.

Wat te doen bij retourneren?
U heeft een 'afkoelingsperiode' van 7 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. Wij zullen de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan u terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.

Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd.
Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan ons kenbaar te worden gemaakt, Dit kan via e-mail of post. U dient hierbij in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden.

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan ons heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald.

Retouradres:
Cosmevision
Kanaalweg 15
2584CD Den Haag - Scheveningen

 

Financieel

Betalingscondities
Onze standaard betalingsconditie is betaling binnen 14 dagen na levering. 

Aanmaningen
Indien een factuur per ongeluk aan uw aandacht is ontsnapt, ontvangt u eerst een betalingsherrinnering. Indien de factuur na de betalingsherrinnering nog steeds niet is voldaan, zijn wij genoodzaakt om het factuurtotaal bij een 1e schriftelijke aanmaning te vermeerderen met 3% rente/incassokosten, en bij een 2e aanmaning 5%. Indien wij de betaling niet binnen 2 maanden hebben mogen ontvangen wordt de vordering ter incasso overgedragen. Alle bijkomende incassokosten en rente zijn voor rekening van de debiteur. Tevens worden alle andere openstaande facturen worden hiermee onmiddelijk opeisbaar.

Zijn de producten van Cosmevision hypoallergeen?
Ja, alle producten van Cosmevision zijn hypoallergeen.

Zijn de producten van Cosmevision op dieren getest?
Nee, absoluut niet. Geen van de producten van Cosmevision zijn op dieren getest.

Standpunt online verkoop
Cosmevision levert aan schoonheids-, afslank- en nagelinstituten. De voorsprong van deze ondernemingen is vaak de intensieve persoonlijke band tussen ondernemer en klant. Hierdoor gunnen klanten eventuele aankopen meestal aan hun eigen vertrouwde specialist. Echter bestaan er 'discount beautywebshops' die standaard hoge kortingen geven, en daarmee een stukje van de markt voor de schoonheidsspecialist inneemt. Vandaag de dag is internet niet meer weg te denken in de huidige economie. Om onze dépositaires te steunen, hebben wij als leverancier hierover een standpunt ingenomen. Cosmevision heeft besloten in geen enkel geval aan zgn beautywebshops te leveren, maar uitsluitend aan gediplomeerde dépositaires met een 'tastbare' praktijk. Echter, wettelijk is een schoonheidsspecialist vrij om haar producten vervolgens op een webshop van haar eigen salon te verkopen. Dit kunnen wij wettelijk niet tegenhouden, maar behouden ons wel het recht om niet (meer) te leveren indien er teveel met prijzen 'gestunt' wordt.
 

Overig

Consignatie
In speciale gevallen is het mogelijk om voorraad in consignatie te krijgen. Dit kan bijvoorbeeld bij een open dag erg handig zijn. Wil je weten of dit voor jou een oplossing kan zijn? Neem dan contact op met ons op om de mogelijkheden, voorwaarden en kosten te bespreken.

Exclusiviteit en rayonbescherming
Cosmevision hanteert geen rayonbescherming. We hanteren echter wel een erecode hierin. Ook wij realiseren ons dat het geen zin heeft om een salon aan de overkant dezelfde producten te leveren. Als een nieuwe klant bij ons komt, kijken wij altijd welke salon in de buurt zit, wat de omzet is, hoe groot het afzetgebied is etc. en beslissen daarna of we deze nieuwe salon gaan toevoegen of niet. Ons doel is een optimale bereikbaarheid van het product voor de consument te genereren. Een landelijke dekking is dus niet alleen voor ons belangrijk maar ook voor u. Hoe meer salons de merken gebruiken, hoe groter de naamsbekendheid.

Verkoopondersteuning
Cosmevision levert samples, brochures, tasjes, posters, banieren, opendag-uitnodigingen. Dit is te bestellen, of gratis te ontvangen bij een order. Voor tasjes geldt dat, op verzoek en op basis van beschikbaarheid, er per 3 geleverde verkoopproducten één gratis luxe papieren tas geleverd wordt.
Cosmevision heeft een compleet assortiment samples. Van bijna ieder verkoopproduct is een sample te krijgen. Samples zijn erg kostbaar en zijn niet bedoeld om klanten mee te geven op vakantie of als alternatief voor een verkoopproduct. Bij ieder consumentenartikel wordt één sample geleverd (als deze beschikbaar is van het bestelde product). Ondanks dat onze medewerkers hier naar zullen vragen bij het opnemen van bestellingen, is het aan te raden dit zelf ook nog aan te geven. Bij ieder verkoopproduct heb je recht op één sample. Heeft u behoefte aan meer samples, dan kun je deze altijd apart bijbestellen.

Opmerkingen, suggesties of een klacht?
Cosmevision hecht erg veel waarde aan klantentevredenheid.
Bent u tevreden? Zegt het voort!
Heeft u nog opmerkingen, klachten of suggesties?
Laat het ons dan alstublieft weten!