Over ons

Partner voor de ondernemende schoonheidsspecialist. 


Cosmevision is sinds 2001 de alles-onder-een-dak leverancier voor de schoonheidsspecialist en schoonheidssalons. Een leverancier van verantwoorde cosmetica. 
 
Partnerschip
Wij kunnen u helpen bij het maken van de juiste keuzes op het gebied van behandelingen en assortiment voor uw schoonheidsbedrijf. Tevens begeleiden wij dépositaires bij het realiseren van hun dromen en doelen. Door onze trainingen vergroot u uw inzicht en kiest u voor resultaat, zodat u zich professioneel zult kunnen onderscheiden.
 
Sterke merken
Cosmevision biedt u een assortiment van 5 sterke merken voor huidverzorgingsproducten, tevens IPL ontharingsapparatuur, een trilplaat voor  lichaamsbehandelingen. 
Klik op bovenstaande links voor meer informatie en video's.
 
Expertise
Wij bieden u goed onderbouwde adviezen en producttrainingen dankzij onze praktijkervaring sinds 1997. Antwoord op de behoeften van uw klanten, vragen uit de praktijk en zo nodig creatieve oplossingen. Klik hier voor een overzicht van onze trainingen

Cosmevision in de pers

Regelmatig verschijnt Cosmevision in de vakbladen voor schoonheidsspecialisten.
Klik op onderstaande links om de artikelen te lezen.
- Resultaat met Cosmevision - Vakblad Esthéticienne
- Vakkennis - Vakblad De Beautysalon
- Jonge zakenvrouwen - Vakblad Schoonheidsspecialist
- Blik op de toekomst - Vakblad Les Nouvelles Esthétiques
- 2B Bright Light IPL - Vakblad De Beautysalon
- Slimmer Plate, het winnende duo - Vakblad De Beautysalon

 

De eerste jaren...

De twee onderneemsters Cléophée van Wigcheren en Nanda Khemai hebben de 3 jarige dagopleiding voor schoonheidsspecialiste gevolgd en vervolgens de stivas-B opleiding.

t/m 1997 werkzaam in een schoonheidssalon en cosmetica-importeur, stagebegeleiders en gaven praktijktrainingen aan schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten.

2000 Met veel ambitie op hun 22e jaar hebben zij in het historische centrum van de bekende badplaats Scheveningen de ´Cléophée & Nanda huidverzorgingspraktijk´ met 3 salons geopend.

2001 Cléophée en Nanda worden exclusieve importeur van het cosmeticamerk: Minceur 2011. Een lijn voor lichaamspakkingen in schoonheidssalons. Zodoende is ´Cléophée & Nanda Cosmedical Import´ ontstaan. Ook is de ontwikkeling van 2B BioBeauty gestart.

2002 Hebben 2B BioBeauty op de Nederlandse markt gebracht. Binnen het half jarig bestaan vermeldde het vakblad ´Nouvelles Esthetiques´ de biopeeling van 2B BioBeauty op de 2e plaats van de beste instituutbehandelingen in Frankrijk. Inmiddels word 2B BioBeauty in 20 landen succesvol verkocht.
Cléophee & Nanda zijn nu internationale coach en trainers van 2B geworden. Dit houdt in dat ze in het buitenland aan nieuwe importeurs en vertegenwoordigers theorie en praktijkopleidingen geven.

2003 Cléophée & Nanda introduceerden de 2B Bright Light. Deze IPL-techniek past perfect in het plaatje van hun specialisaties voor de schoonheidssalon. Ook van de IPL-behandelingen geven Cléophée & Nanda regelmatig trainingen aan importeurs en vertegenwoordigers in het buitenland.

2004 Het assortiment werd uitgebreid met Ophyto. Een zeer breed productengamma op basis van o.a. essentiele oliën, als goede fundering voor een schoonheidssalon.

In de eerste 3 jaar is de Cléophée & Nanda Cosmedical Import snel gegroeid. Niet alleen het assortiment en de ervaring als leverancier, maar vooral het aantal dépositaires en de hierbij behorende drukte. Een flinke professionalisering is begonnen.

2005 Een flinke professionalisering is begonnen. De naam ´Cléophée & Nanda Cosmedical Import´ is veranderd in de krachtige naam ‘COSMEVISION’. Het bedrijf is online gegaan, de huisstijl is vernieuwd, het magazijn en kantoor werd verbouwd. Voor de huidverzorgingspraktijk is er personeel aangenomen, zo kwam meer tijd vrij om de groei van Cosmevision door te zetten.

2006 Gedurende dit jaar werd door Cosmevision de 2B Epil Xcel methode in Nederland geïntroduceerd. De 2B Epil Xcel bewerkt d.m.v. een hypergeactiveerd trypsinecomplex de progressieve en duurzame verdwijning van overtollige beharing. Optimaliseert resultaten van ontharingsmethodes als hars, IPL en Laser.

2007 De Slimmer-Plate 4S is speciaal ontwikkeld ter versterking van Minceur-2011 behandelingen. Ook zijn we naar Cyprus gegaan, om de introductie op de vakbeurs in Nicosia te begeleiden. Hebben daar het sales-team opgeleid en de 1e deelnemende schoonheidssalon training gegeven.

2008 Vanaf dit jaar werd er besloten om onze dépositaires een eigen accountmanager toe te wijzen om een persoonlijk aanspreekpunt te bieden. Zo wordt iedereen regelmatig op de hoogte gehouden van noviteiten en aanbiedingen, worden er samen leuke acties bedacht en geven we tips/ adviezen indien gewenst.

2009 We zijn een samenwerking aangegaan met een winkelketen voor onze productlijn: One Minute Manicure. Een nieuwe uitdaging erbij, waar Cosmevision helemaal klaar voor is!

2010 Het moment is aangekomen dat we uit ons bedrijfspand zijn gegroeid. Na 10 jaar hebben we de grote stap genomen, we zijn verhuisd naar een klassiek pand in de wijk 'Van Stolk Park' te Scheveningen. Dit nieuwe pand sluit perfect aan op de combinatie tussen de bestaande huidverzorgingspraktijk en de distributie voor Cosmevision. Dit uiterst charmante pand biedt bovendien veel betere mogelijkheden om trainingen te geven aan de professionals. 

2011 Het noodlot slaat toe, 1 van de 2 ondernemers, Nanda, wordt ernstig ziek, en overlijd na een oneerlijke strijd in maart 2012. Deze heftige periode is niet te omschrijven. 

2013 Volledige automatisering: vernieuwde website met webshop, depositaires kunnen met een eigen account hun bestellingen 24/7 online doorgeven, brochures, prijslijsten en andere marketingtools downloaden.

2014 Er is contact gelegd met 850 gespecialiseerde schoonheidssalons voor een grote test onder de ANBOS erkende acne-professionals. Er is door hen gelet op kwaliteit, effectiviteit, gebruiksvriendelijkheid en uitstraling van het merk 2B Biobeauty.

2015 Er wordt een goede kennismakingsaktie uitgewerkt met een paar pilot-instituten, om depositaires een extra succesvolle marketingaktie aan te bieden voor het werven van nieuwe 'biopeeling-klanten' in hun salon.

2016 We hebben ons assortiment uitgebreid met een aantal nieuwe merken zoals Refectocil, Stella en de meest voorkomende salonbenodigdheden. Hierdoor kunnen dépositaires efficiënt inkopen omdat bijvoorbeeld de wimperverf-tube direct meegeleverd word met de rest.

2017 Deelname aan diverse ANBOS-evenementen door het land, lezing en demonstraties.

2019 Wij hebben intern onze hele automatisering en software veranderd. Daar hebben de dépositaires niet veel van meegekregen, maar voor ons een grote verbetering.

2020-2021 De corona-jaren hebben wij aangegrepen om extra tools voor onze dépositaires te realiseren. Zo zijn er o.a. per product een video's gerealiseerd met uitleg en demonstratie. Deze nieuwe video's kunnen schoonheidsspe ialisten gebruiken voor hun online verkoop van de producten.

2023 Dit jaar was het tijd voor een grote restyling van onze lesruimte en het kantoor. Onze medewerksters en cursisten verdienen een mooie inspirerende werkruimte!



REVIEWS:

Beauty Spectrum Studio (Zeewolde)

Ik kwam in aanraking met een proefpakket van de 2B Biopeeling. Deze lijn bevat veel natuurlijke ingrediënten. Mijn klanten reageerden zeer positief en enthousiast op de behandeling. Al deze  punten gaf mij de doorslag om de de training bij Cosmevison te volgen en de gehele lijn aan te schaffen. Bij de training in oktober 2013 werd alles goed en duidelijk uitgelegd. Cosmevision denkt verder goed mee om het merk te promoten in de eigen salon, waarbij het eigen promotiemateriaal van Cosmevision gebruikt mag worden. Bij onduidelijkheid en/of vragen wordt er snel via de mail of telefoon gereageerd. Ik ben zeer tevreden.- Jolette Zange